Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Citaat van: Smht op 05 mei 2012 - 03:13
Ik zou gelijk blokje reviseren/tunen met hun performance spul. Als je 250PK met andere brandstof en mappings gaat doen heb je waarschijnlijk al andere injectoren nodig.

Die 250 pk ga ik niet halen hoor! Dat is met hogere compressie en andere nokken, maar dan gaat ie ook geen eeuwigheid mee natuurlijk! Reviseren is een strak plan, maar allemaal zo duur die onderdelen!

Citaat van: Jeroen330 op 05 mei 2012 - 01:06
Zou wel ff Eerst drijfstang lagers vervangen

Wat is wijsheid? Drijfstanglagers vervangen voordat ik hem af ga stellen op KMS? Of eerst afstellen en dan doen? Blok heeft nou nog net geen 170k gelopen..

Citaat van: staartbek op 05 mei 2012 - 07:54
en wat kost een KMS dan, voor de niet stagelopende mensen?

http://kms.vankronenburg.nl/manuals/KMS%20Products%20pricelist%202011.pdf

Niet goedkoop :P En dan moet ie nog afgesteld worden..

Citaat van: luc2572 op 05 mei 2012 - 11:07
dàt is echt vet chris :)

Ik hoop dat ik het allemaal geregeld krijg! Is toch wel wat werk om savonds in de vrije uurtjes te doen!
En dan moet ik hopen dat het betaalbaar blijft! Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg, zou jammer zijn als het niet lukt!

patrick100nx

je bent toch je sr20 uit elkaar aan het halen,, doe het dan meteen goed, nieuwe lagers erin, das wel het belangrijkst, het zou een beetje zonde zijn als je alles weer in elkaar hebt zitten en dan 1 week later alles in de soep draaid door versleten lagers,,

Ik zeg vervangen ;)


Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ParaChris

Nee de sr20 in de auto zit gewoon in elkaar he Pat ;)

Ik heb nog een 2e sr in de kelder staan :p

Ik weet nog niet of ik de drijfstanglagers ga doen, heb er wel vertrouwen in dat het goed zit!

patrick100nx



Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ParaChris

Als dat blok dat niet in de auto zit opnieuw in elkaar gaat dan gaan er uiteraard verse lagers in ;)

En KMS erop zetten is niet echt een ingrijpende klus, dus daar ben ik niet zo bang voor!

Zou jij wel de drijfstanglagers vervangen dan? Puur uit voorzorg dan..

patrick100nx

als je je 2de sr20 uit elkaar gaat halen waarom niet, je hebt hem dan toch uit elkaar liggen, en het is gewoon goed om te doen,, de sr20 blokje zijn een beetje zwak op de lagertjes, vooral de krukas.  ;)


Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

100nx driver

Een van de tips die ik alvast mee kan geven als je bezig ga met een vrije ECU.
De originele engine rpm pick-up zit in je distributeur. Niet de ideale positie en vooral de signaal vorm.
180 blok golven per 2 motor omwentelingen. Het makelijkste is om een op de krukaspoelie een 60-2 wiel te bouwen om zo nauwkeurig mogelijk signaal te krijgen. Je kan de distributeur nog wel gebruiken alleen icm met een rotor/verdeelkap en die zou ik sowieso als eerste weg gooien.


ParaChris

Dat idee van een nieuw triggerwheel had ik al! Bedankt voor de bevestiging!

Ik wil wel gewoon mn toerenteller blijven gebruiken, dus dan zou ik mn verdeler wel moeten laten zitten?
Verdeler zelf ga ik niet gebruiken als alles doorgaat, maar een discoil, veel sterkere vonk op hoge toerentallen!

Ik heb wat spulletjes van mn 2e sr20 meegenomen om eens wat te testen deze week ;)

Pietjuh

#608
Citeerals je je 2de sr20 uit elkaar gaat halen waarom niet, je hebt hem dan toch uit elkaar liggen, en het is gewoon goed om te doen,, de sr20 blokje zijn een beetje zwak op de lagertjes, vooral de krukas.

Euhm... nee, ten eerste zijn het de drijfstang lagers die er doorgaans uit lopen en het probleem is niet dat de lagers zwak zijn, het is het probleem dat niemand het standaard onderhoudt volgt.
Volgens het handboek moeten de drijfstang lagers bij 180dkm vervangen worden, maar dat doet niemand. Heb je die kilometerstand nog niet bereikt is het dus ook niet nodig.
Lopen de lagers er dan na 2,5 ton dan uiteindelijk toch es uit hoor je iedereen roepen dat het een zwakke motor is. Terwijl je niemand hoort klagen als een niet vervangen distributie riem er met 120dkm vanaf klapt.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Mojo

Mocht je nog interesse hebben in lagerschalen, zoek dan effe de nummers uit. Ik denk dat ik over ga stappen op ACL lagers, en dan heb ik hier nog een zooi OEM Nissan lagers ongebruikt liggen.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

100nx driver

@ Chris je bestaande toerenteller te houden kan je gewoon een uitgang van je KMS programmer met een blok golf. Het huidige RPM signaal komt nu ook uit je ECU.

Je zou een aangepast triggerwiel in je distributeur zetten om de fase te bepalen van de motor.
En een groot triggerwiel (60-2 ofzo) op de krukas. Hier mee kan je de ecu nauwkeurig genoeg bepalen in welke stand die staat om coilpacks aan te sturen. Het mooiste is om een Ford EDIS module te gaan gebruiken

ParaChris


Nissan100KeerNiks

Geslaagd dagje ring, moeten we zeker vaker doen!

twinturbo


ParaChris

Korte update;

Kabelboom is af en ligt in de auto, alleen de kabel voor de airco en launchcontrol leggen en de hoofdplug eraan! Disbobine steun is ook af! Nu nog de krukaspoulie :/