Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

Marous

Ooooh, dus zó doen ze dat ;) gaaf! Staat 'm goed! :D
~I'm in love with my car~

ParaChris

#586
Even geinformeerd hier;

SR20DE highport halen ze hier bij van Kronenburg 250 pk uit, andere drijfstangen, zuigers en nokkenassen en motormanagement!

Motormanagement kan je blijkbaar een 20-30 van verwachten, een opel astra gsi met standaard 150 pk halen alleen met KMS 180 pk uit!

Dat lijkt me de moeite waard? ;)

Nissan100KeerNiks


ParaChris


100nx driver

Ik vind die KMS units veel te duur en vooral weinig mogelijkheden die je zelf aan kunt passen.
De support is dan wel weer handig omdat je daar ook stage loopt.


Maar sowieso een open management is leuk om de auto een goede afstelling mee te geven.
bv ook met aan andere brandstof als E85.

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

ParaChris

Wat kan je volgens jou dan niet aanpassen wouter?

Ik kan me genoeg amuseren met een md35 :p

Technisge support is idd fijn, al is het relatief simpel allemaal! Ik vind het beter werken dan motec en dta, dat spul werkt wel maar niet zoals het hoort. Je moest eens weten hoeveel mensen van motec, of dta, overstappen naar KMS, omdat het spul niet goed wil lopen..

Het gunstige voor mij is de prijs ;)

100nx driver

Met me eigen megasquirt kan ik zelf de boot ini veranderen. en extra software regels of uitgangen creeeren. dus maximale vrijheid om bv: een turbo druk regeling/shift light/ NOS mapping te gaan draaien.


ParaChris

Kan ook allemaal met KMS voor zover ik weet, turbo druk kan gewoon geregeld worden met elektronische boost controller via KMS, shift light is standaard in te stellen, en verschillende Mappen is ook geen probleem! Het is allemaal dusdanig eenvoudig gemaakt dat je niet in de software hoeft te gaan kloten, heel handig als je niet zo goed met programmeren bent, zoals ik  :p

Uitgangen creeeren kan dan weliswaar niet, maar er zitten er 3 auxen op die je zelf in kan stellen, en dat is meer dan voldoende!

Megasquirt is ook heel mooi, maar dat is toch een stukje ingewikkelder!

Laatst was er een wagen met motec erop bij ons, samen met een kerel van motec zelf om hem af te stellen en die kerel is er een volledige dag mee bezig geweest! Terwijl een auto met KMS in een uur perfect af te stellen is! Mede door de zelflerende lambda controller die KMS zo ongeveer als enige goed werkend heeft! Echt ontzettend mooi spul! Jammer dat het voor ons allemaal zo duur is!

ParaChris

Hier alle functies van de MD35;

Functies: •Compleet Motormanagement system tot 12 cilinders
•Dubbele zelf lerende lambda regeling in combinative met KMS UEGO controllers
•Oneven ontsteking (odd firing angles)
•Directe ontsteking in combinative met nokkenassensor
•Inductief / Hall krukas signaal
•Staged / Banked injectie
•Map selector
•Engine diagnostics
•Uitgangen beveiligd tegen kortsluiting
•38 kanalen, 4Mb datalogging
•Dubbele processor
•Water bestendig
•Connector met gouden pinnen
•USB interface
•CAN communication (voor extra in-/outputs, KMS CAN display, etc.)
•2 engine load sensors
•3 analoge inputs (2e lambda, versnellingsbak positie, G-kracht sensor, EGT, etc.)
•3 auxiliary outputs (schakellamp, water-injectie, koelvin, etc.)
•NIEUW: Pit lane en snelheids begrenzer (variabel)
•Toerenbegrenzer
•A.L.S. (variabel)
•Powershift (aparte vertraging en cut-off time voor elke versnelling)
•Turbodruk regeling (NIEUW: versnelling, snelheid en tijd afhankelijk)
•Launch control (variabel, aparte tijdsvertraging mogelijk)
•Stationair regeling
•NIEUW: 2 speed inputs van KMS speed sensor -> CAN converter 2-channel
•NIEUW: Traction control


Deze zijn natuurlijk niet allemaal zo eenvoudig te gebruiken, zoals traction control..
Launch control daarentegen is heel eenvoudig toe te passen!

En de overstap naar E85 is redelijk eenvoudig, grotere benzinepomp, grotere injectoren en een tweede map en dan moet het kunnen lukken ;)

Dit zou de komende weken/maanden wel eens een interessant topic kunnen worden als alles door gaat! ;D

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Jeroen330

Zou wel ff Eerst drijfstang lagers vervangen
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Smht

Ik zou gelijk blokje reviseren/tunen met hun performance spul.  Als je 250PK met andere brandstof en mappings gaat doen heb je waarschijnlijk al andere injectoren nodig.
Escort '92, NX carb '92 (2006-07) carb '91 (2011, 41m) inj '94 (2011, 3wkn) inj '93 (2009-11) inj '93 (2012, 1mnd), inj '94 (2011-14) GTI '93 (2011-14), GTI '93 (2013-15), 280ZX L28ET '83 ('12-'13), 2x Micra '96, V40 '97('15)100NX 2.0 GTI-R 2016! Matra Bagheera '75 ('15), Espace '04

staartbek

en wat kost een KMS dan, voor de niet stagelopende mensen?
 
www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

luc2572