Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

Marous

Citaat van: ParaChris op 18 feb 2012 - 16:56
Thanks! Ben er zelf ook erg blij mee! In het echt ziet het er nog beter uit!

(ben de hele tijd de keuken in aan het lopen om naar buiten te kijken ;))

Heerlijk! ;D hihi!
~I'm in love with my car~

Beest

het exterieur is heel strak!
Goed bezig!
Ga je nog motorische aanpassingen doen?
Denk bijv. aan andere nokken .. ?
Deze blijf ik nog steeds volgen!

ParaChris

Uiterlijk begint nou af te raken, nog paar kleine dingen maar ik heb alles in ieder geval in huis!

Motorisch, gewoon onderhouden verlopig, en dingen vervangen die kapot zijn/gaan.. Lambda vervangen als ik een bung op mn header erbij heb laten lassen, middendemper en einddemper worden op enigzins korte termijn ook nog vervangen, die hebben langzaam hun beste tijd gehad..

Nokken.. Misschien ooit nog eens, staat voorlopig niet op de planning ;) Ooit wil ik nog een brandstofdrukregelaar erop, wideband lambda erbij en een safc, lijkt me leuk speelgoed! Maar dan zit je ook weer naar een kleine 500 euro te kijken.. :/

Mojo

Citaat van: ParaChris op 20 feb 2012 - 19:06
UNokken.. Misschien ooit nog eens, staat voorlopig niet op de planning ;) Ooit wil ik nog een brandstofdrukregelaar erop, wideband lambda erbij en een safc, lijkt me leuk speelgoed! Maar dan zit je ook weer naar een kleine 500 euro te kijken.. :/

Da's een boel geld voor een paar schamele peekaas. Kan je beter voor de nokken gaan :P

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

ParaChris

#484
Ja ok, met wat tweedehands spul haal je het ook wel voor 300 euro :p maar dan kan je ook max 10-15 pk winnen.. Klinkt niet veel, maar je kan dus wel alle vervelende dipjes eruit trekken, en dat is wel leuk natuurlijk!

Voorlopig toch nog allemaal geen geld voor XD

Prio 1; lambda fixen! ;) (en linksachter mn gereviseerde klauw nog monteren :$)

Beest

Nou je bent iig goed opweg.
Houden zo!

Marous

Ja.. die lambda's ja  ::) rotdingen als ze het niet doen ;D en nog prijzig ook ... Hahaha!
~I'm in love with my car~

richardwbb

Op het SR20 forum drukken ze er gewoon een Bosch in, niet dat je diezelfde Bosch voor normaal bedrag hier kan bestellen, sterker nog, Amazon geeft bijvoorbeeld doodleuk, evenals anders webwinkels, alleen naar Amerika. Dus dan moet je iemand weten die 'm kan ontvangen voor je.

Maar dan is het niet duur, dealer 160 en Brezan nog steeds 110.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

Marous

Niet duur? Ik vind t duur naar wat je krijgt hoor. T maakt geen geluid, ruikt niet lekker, maakt je niet blij en t glimt niet.. :P


Oké, dat niet blij neem ik terug  :P
~I'm in love with my car~

Pietjuh

CiteerOp het SR20 forum drukken ze er gewoon een Bosch in, niet dat je diezelfde Bosch voor normaal bedrag hier kan bestellen, sterker nog, Amazon geeft bijvoorbeeld doodleuk, evenals anders webwinkels, alleen naar Amerika. Dus dan moet je iemand weten die 'm kan ontvangen voor je.

Maar dan is het niet duur, dealer 160 en Brezan nog steeds 110.

Let wel op dat de lambda van een Amerikaanse GTI verschild van een europese, afgezien van de waarden is de maatvoering ook anders.

Overigens zijn lambda's bij Nissan zelf ook iets van 100 euro. Bosch hier in NL zit op +- 80 euro overigens doen die het ook prima.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

richardwbb

Nou ze waren een beetje in de (begrijpelijke) 35 euro categorie, maar dit begrijp ParaChris wel. Verders weet ik niet goed of een Bosch het goed wil doen in een SR20DE, ik denk wel dat de 'ebay lambda voor de 1.6', de oplossing is, maar niet in dit topic.

verders is ParaChris ook wel eens overzees bezig dus verder

GOED BEZIG

Lambda Nieuw!

;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

patrick100nx

Ik heb toen een nieuwe lambda sensor voor 80 euro bij vink automateriaalen vandaan,,,, Of je moet is bij carpartsdirect.nl gaan kijken, Daar heb je ook onderdelen voor vrij weinig


Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Pietjuh

Ik ben altijd een beetje sceptisch over de aftermarket lambda's, de waarden moeten wel aansluiten bij je mappings zeg maar. Het zal allicht wel werken, maar het kan je wel performance en verbruik kosten.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

ParaChris

Ik kan van pascal van NCN een nieuwe vor 75 euro kopen, hij zei dat die 150 euro ervoor betaald had?

richardwbb

#494
Als het een NTK-D2F is met Nissan logo er bij dan is die altijd nog 160 bij de dealer.

Brezan vraagt er 110 voor dus beste pascal is genaaid of naait jou.

Maar, als die echt nieuw is (wat je ook maar moet hopen met NCN aanbieders) dan kan het een goeie deal zijn.

Let op: Als het NTK-D2F met Nissan logo is en de juiste lengte draad en stekker zonder knip en plakwerk., origineel dus. Brezan heb ze op voorraad zelfs!

p.s. Ik heb zelf ook een originele gehaald, omdat ik een imitatie niet zo zag zitten op een SR20DE, met de GA16 heb ik met eigen ogen gezien dat die prima loopt op imitatie lambda, maar dat ding heb ook echt weinig te doen in vergelijking :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel