Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx



Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ParaChris

Net thuis en beide vliegwielen gewogen :)

Standaard kom ik uit op 8,4 kilo en het XTD vliegwiel is 5.7 kilo, dus een aardig stukje lichter :)


William

dat scheelt zeker een stuk! zeker nice!!
GA16DS Black '91 1600!!!!

ParaChris

#378
Roest is weg  ;D

Edit; natuurlijk ook weer dichtgelast ;)

Smht

Escort '92, NX carb '92 (2006-07) carb '91 (2011, 41m) inj '94 (2011, 3wkn) inj '93 (2009-11) inj '93 (2012, 1mnd), inj '94 (2011-14) GTI '93 (2011-14), GTI '93 (2013-15), 280ZX L28ET '83 ('12-'13), 2x Micra '96, V40 '97('15)100NX 2.0 GTI-R 2016! Matra Bagheera '75 ('15), Espace '04

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

ParaChris

Fotoupdate komt eraan, nu eerst mn bak terug onder de auto hangen ;)

ParaChris

Zo dan, vrijdag en zondag lekker aan de auto gewerkt;

Roest;


Roest bijna weg;


Plaat erin, strijkkit erop en tectyl erover;


Zondag de koppeling en vliegwiel vervangen;


Vliegwiel op de auto;


Drukgroep en plaat erbij;


En de motorruimte voordat de bak er terug op ging;


Heb tot nu toe zo'n 100km gereden en die bevielen goed, ik kan voor het eerst ook wat gas geven zonder dat het zooitje slipt! Het vliegwiel is goed te merken, hij is een stukje zenuwachtiger geworden maar dit vind ik zelf niet hinderlijk. Hij reageert overigens erg goed op een beetje gas nou en zakt sneller terug in de toeren als je stilstaand gas geeft en weer loslaat.

Ben er zelf iig erg tevreden over ;D

Daarnaast is de volgende, en voorlopig even laatste, mod, binnengekomen uit Amerika 8)

Mojo


Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

ParaChris


themacpie

"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ParaChris

Ik lees zeer uiteenlopende verhalen over deze koppelingsets,

De een zegt dat het waardeloos is en vanaf het moment van montage al slipt..

De ander zegt dat ie er al 40.000 km probleemloos mee rijdt..

Voor mij is het gewoon een koppeling, dat stage 1 zegt mij helemaal niks, als ie standaard sterkte is, vind ik het ook goed, ik ga immers toch niet voor 200pk ;)

Jij doelt op het feit dat er mensen zijn waarbij ie kapot is gelopen Sander?

Met F1 Racing koppelingen is hetzelfde verhaal gaande, deze heb ik op mijn 1.6 gemonteerd toen der tijd en daar was ik zeer over te spreken, Thomas heeft ook een dergelijke op zijn blauwe injectie en that one is also still going strong :)

Mojo

Ja, daar doel ik op.

Ik moet echt een keer de tijd vinden om de info op SR20forum/SR20-forum hier neer te zetten... Voornamelijk om mensen te behoeden voor (eventuele) miskopen. Sowieso wordt afgeraden "eBay koppelingen" te kopen. Juist omdat de verhalen zo uiteenlopen. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor het bedrijf JGY Customs.

Wat ik wel weet, wanneer je spullen koopt bij bedrijven die Forum vendor zijn op het SR20-forum, dat je dan ALTIJD goede kwaliteit hebt.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

ParaChris

Time will tell :)

De een is er razend enthousiast over, de ander totaal niet.. Ik zelf had iig over de F1 Spec niks te klagen :)

Misschien is het met deze XTD wel anders en sta ik over een week stil langs de kant van de weg, ik hoop het niet :P

Wat me wel opvalt is dat de koppelingen die kapot gaan in Amerika vaak van mannen zijn die 300-350pk draaien met hun sr20, dus misschien worden ze door hun wat harder belast? Ik launch zelf eigelijk nooit hard en geef pas echt goed gas als de koppeling gekoppeld is.. En dat met 150 pk is natuurlijk anders als launchen met 350 pk op 5000 RPM :P

Jeroen330

Ik heb met XTD goede ervaringen.. Zowel in mijn DE als DET.. ik had bij beiden de stage 1 koppeling (dezelfde als die wij nu gekocht hebben) en ik heb nooit slip gehad..

En ik heb er toch heeel wat km's mee gereden..
Welke heb jij zelf geprobeerd Sander?
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap