Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Pfoeeee.. lange sleutel dag ::)

Rode NX helemaal leeg gehaald, radio en versterker eruit, en ongeveer alle panelen, meteen even goed schoonmaken ;) Daarna ST swaybar aan de voorkant eronderuit en katalysator teruggehangen..

Daarna begonnen met de veerpoten en veerpootbruggen, deze zijn nu aan de linkerkant van beide wagens omgewisseld ;D

Tim, die rode GTI klauwen springen er lekker uit in die 14 inch velgen, staat dik!

En de GTI staat er nu een stukje netter bij nu die iets lager ligt icm met de OZ's!

Morgen werken en zondag weer verder aan de auto's! Dan hoop ik de veerpoten aan de rechterkant om te kunnen zetten en de rode weer aan te kleden aan de binnenkant! Nog wat laatste puntjes op de i zetten en de auto is klaar om opgehaald te worden door Tim woensdag!


TimTube


ParaChris

Zo even een update! Mijn auto is klaar om opgehaald te worden woensdag! Hij ziet er erg netjes uit moet ik zeggen, meteen hele interieur gezogen toen de stoelen en bank er uit waren zodat ie lekker schoon is! En ik moet zeggen dat die GTI pook toch erg lekker schakelt vergeleken met de shortshifter!





En dan de GTI..

Toch meer roest aangetroffen dan ik in eerste instantie gehoopt had :-\
Hij staat nou erg hoog achter, hopen dat ie inzakt als het interieur/reserveband/sub er weer in zit.
Van het weekend ga ik alles tot en met de voorstoelen in orde maken, dus stoelen erin, dashbord weer opbouwen, deurpanelen erop en radio aansluiten. Volgende stap is de koppeling vervangen en de roest aan laten pakken!

Kon het niet laten om toch een fotootje te maken onder de motorkap, meteen te zien welke kleur de details gaan krijgen ::)

Rens

Zilver en rood?


Jammer van de roest, maar het is toch nog te repareren, neem ik aan?

ParaChris

Ja is zeker te repareren, maar is nog even de vraag of het rendabel is..

In een wielkast een gat van ongeveer 5 cm en in de andere een van 2..
Van het weekend de skirts eens eraf om te kijken hoe ver de dorpels heen zijn :-\

Hij krijgt inderdaad rode accenten 8)

Rik

Je weet waar je moet zijn voor je laswerk;)

Nette GTI zo op het eerste gezicht.
500SEL

ParaChris

Hij is best netjes, maar heeft zoals vrijwel elke auto van zijn leeftijd zn plekjes..

De kans is aanwezig dat ik weer bij jou uitkom Rik!
Ik zal van het weekend eens wat roestige fotos maken, ik heb em nou niet hier..

Rik

Ik ben benieuwd naar de foto's.
500SEL

ParaChris

Ik heb er een paar;






De gaten in de dorpels zijn dusdanig erg dat er aan de binnenkant van de auto ook roest te zien is.
De laatste foto is een redelijk groot gat maar ooit eens met purschuim opgevuld  :-X, het gedeelte waar het witte (de pur dus) te zien is zal eruit moeten.. Vrij roestig dus  :-\

Rik

Ach ja de bekende plekken he.
Dagje werk en je ziet er niks meer van.
Maar zo op het eerste gezicht valt het mee lijkt me.
500SEL

twinturbo

Die plekken zien er bekend uit ja. Zou ook even vooraan de dorpels bekijken want dat voelde toen ook niet helemaal fris. :-X Nu maar hopen dat het hierbij blijft.

Rens

Inderdaad, de voorste wielkuipen loshalen, dan is de kans groot dat je dit ziet:

Wat dus lekker lang vochtig blijft, met alle gevolgen van dien.

Heb je die gaten aan de buitenkant niet gezien toen je ging kijken, of gewoon die plekken niet gecontroleerd?
Maar we hebben dit jaar al ergere gaten voorbij zien komen. ;)

themacpie

dat valt nog mee, bij mij zat er genoeg aarde in om nog wat bloembollen in te planten  ;D
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ParaChris

#344
Is inderdaad een bekend plekje, binnekort met het leggen van de dikke plus voor de sub meteen even mee in de tectyl!

Eerste lijstje;

Korte termijn;
* Koppeling vervangen, XTD stage 1
* Swaybars coaten in et rood
* Roest aanpakken
* Tot en met de voorstoelen interieur terug er in en achter kaal laten voor roestaanpak
* Blokje een beurtje geven
* Zijraampjes blinderen (zelf doen)

Langere termijn
* Cold air intake in de wielkuip (als iemand iets heeft hoor ik het graag!)
* 2,5 inch spruitstuk en 2,5 inch uitlaat tot achter (NM parts ofzo?)
* Schades aanpakken, eventueel paneel laten spuiten
* Nissan sport achterbumper
* Achterraam blinderen (laten doen)