Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Ik kon het niet laten om vandaag meteen met mn maat Bas de swaybars derop te zetten op school.
Dus 100nx op de brug gezet en begonnen 8) Natuurlijk moest de einddemper deraf om der aan te kunnen, en de kat los om de voorste stang eraf te krijgen..

De achterste hebben we even voor moeten puzzelen, aangezien deze een andere bevestiging gebruikt dan de originele, maar dat is met een plaatje van het sr20 forum ook goed gekomen >:D

FOTOS: 8)

Origineel vs GTI vs ST

Achterste bevestiging

Helemaal deronder

Voorste derop

Achteraanzicht

Ik heb helaas nog niet goed kunnen testen, aangezien ik om half 5 op school weg reed en het tyfus druk was op weg. Bovendien ken ik geen goede plekken in eindhoven, dus in het weekend even grondig testen in limburg >:D

sunny1600

Citaat van: ParaChris op 24 jan 2011 - 20:30
Origineel vs GTI vs ST

Achterste bevestiging

Helemaal deronder

Voorste derop

Achteraanzicht

Ik heb helaas nog niet goed kunnen testen, aangezien ik om half 5 op school weg reed en het tyfus druk was op weg. Bovendien ken ik geen goede plekken in eindhoven, dus in het weekend even grondig testen in limburg >:D

De OEM swaybar is idd een lachertje. ST heb ik zelf nooit van gehoord, had zelf een whiteline exemplaar.

En probeer het industrieterrein eens waar de laatste keer de ehv meet was  ;)

Nordschleife addict
2009 4 laps
2010 24 laps
2011 11 laps
2012 1  lap

Knight100nx

zit toch nog wel een groot verschil tussen de st en de gti dus.

ziet er wel gaaf uit zo in het groen :)

ParaChris

ST is Suspension Technique

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ST-FRONT-REAR-ANTI-SWAY-BAR-91-92-93-94-SENTRA-NX-/190381620932?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c53a0fec4

Heb em gelukkig voor n stuk goedkoper kunnen krijgen;)

Maar mooi setje hoor, helemaal compleet, alles derop en deraan, zelfs spacertjes e.d. voor een verlaagde/niet verlaagde auto!

ParaChris

@ Knight: Iets van 12, 15 en 19mm uit mn hoofd, maar is van ST is zoveel stugger he, kon ik niks aan buigen, en de GTI vrij eenvoudig (zullen et maar niet over de 1600 hebben :P)

en ik weet dat et om torsie gaat bij een swaybar, maar geeft toch idee van de stijfheid 8)

Knight100nx

dit jaar gaat bij mij een gti stangetje er onder maar er word gezegd dat dit ook al veel doet tegenover de 1.6.

had eerst de wens om een complete set van whiteline eronder de doen maar werd me ff te gek ^^ zag dat ze ook veerpootbruggen enzo hebben voor de nx

maaruh keep up the good work :D

ParaChris

ik vroeg me af of mijn voorste VPB van whiteline is? lijkt er veel op die wat je op je sunny had, misschien kan jij me dat vertellen Mark?

@ Knight; thanks voor het positieve commentaar ;D motiveert mn alleen maar om meer aan de auto te doen! Binnenkort RVS spruitstuk, jij toch ook?

Knight100nx

Citaat van: ParaChris op 24 jan 2011 - 21:22
ik vroeg me af of mijn voorste VPB van whiteline is? lijkt er veel op die wat je op je sunny had, misschien kan jij me dat vertellen Mark?

@ Knight; thanks voor het positieve commentaar ;D motiveert mn alleen maar om meer aan de auto te doen! Binnenkort RVS spruitstuk, jij toch ook?

zeker ik ook :)

sunny1600

Nordschleife addict
2009 4 laps
2010 24 laps
2011 11 laps
2012 1  lap

ParaChris

Dit is de beste die ik heb, hij is niet rond maar dus plat, met een verdikking aan de onderkant

Nissan100KeerNiks

Mooi ding hoor  ;)
Mooie foto's ook!  ;D

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Zeurdoos

Dat is de VPB van Weitshers ofzo iets ;)

sunny1600

Dat lijkt wel zon chinese veerpootbrug die je vaak op ebay ziet staan

Dit is iig een whiteline (staat ook whiteline op met een mooie sticker)

Nordschleife addict
2009 4 laps
2010 24 laps
2011 11 laps
2012 1  lap

Mojo

Over die Suspension Techniques; is toch wel een bekende op het SR20-forum.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.