Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Chris; "NX2000 SR20DE" Nissan 169 pk, KMS 190 pk!

Gestart door ParaChris, 18 jan 2011 - 23:09

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Het leek me na lange tijd toch eens leuk om een projecttopic te beginnen. Ik zal niet elke dag een update erop zetten, maar het is toch leuk (ook voor mezelf) om te zien wat ik allemaal aan m'n autootje gedaan heb. Het is niet allemaal volledig in chronologische volgorde, helaas.

Een jaar of 3 geleden heb ik samen met m'n pa de 100nx gekocht als derde auto voor bij ons thuis. Mijn vaste wagen was toen een Mercedes W124 230E. Deze heb ik een beetje opgeknapt en een ander grilletje erin gezet. Voor de rest doe je weinig aan zo'n Mercedes, want het wordt al snel te op zo'n auto.



Toen werd het tijd om een auto op mijn naam te gaan zetten, zodat ik ook eindelijk eens wat noclaim op begon te bouwen. En financieel gezien is een 100nx een betere zet dan een zware Mercedes.

De 100NX toen ik hem kocht;
SLX+ (elektrische ramen, elektrische spiegels, stuurbekrachtiging)
Houten Nardo stuurtje
Iets van 80.000 km op de klok, van de eerste eigenaar
Geheel roestvrij en netjes in de lak
Helaas geen foto's meer van hoe ie er toen bij stond. Gewoon een standaard AG2 rode 100nx carb. Met 5 spaak nissanvelgen 14 inch.

Er is dus de eerste twee jaar dat ie bij mij thuis stond zo goed als niks aan gebeurd. Totdat ie van mij werd:D

Ik ben begonnen om met een vriend van me naar Zeeland te rijden om daar bij Dirk een setje GTI skirts (al in de goede kleur) over te nemen. Meteen een setje targadakjes meegenomen. Hij heeft me toen het nummer van Daniel gegeven en daar heb ik meteen een GTI lip voor een leuk prijsje kunnen krijgen. Diezelfde vriend van me heeft deze meteen mee naar huis genomen om deze van een vers kleurtje te voorzien. De skirts waren al in de goede kleur en in goed genoege staat om meteen te kunnen monteren.

Vervolgens ben ik aan de audio begonnen. Ik had al eens Boschmann speakertjes in de deuren gemonteerd en MTX Thunder series in de hoedenplank (nou nog spijt van). Deze Boschmanns ben ik nog steeds tevreden over, maar de MTXen zijn er inmiddels weer uit. Van het forum had ik een mooi setje speakerbeugels met kapjes overgenomen en deze zijn met een nieuw likje verf naast de achterbank geplaatst. Ik heb gekozen voor een composetje van Fusion. De woofertjes zijn naast de achterbank geschroefd en de tweeters bovenin de deurpanelen. De gaten in de hoedeplank had ik gelukkig in het diepe gedeelte gemaakt. Dus zit er nou een met zwarte stof beklede insert in de verdieping waardoor de hoedeplank nou weer netjes oogt!

Fotos komen nog!

Eenmaal bezig aan het interieur heb ik meteen de originele poepstoelen weggegooid. Geen zijdelingse steun, niks voor mij:D Dus ik ben weer in de auto gesprongen en heb een setje sunny GTI stoelen gekocht. Het lege vakje in de middenconsole vond ik niks en daar heb ik twee metertjes in gezet. Rechts een voltmeter, links een olietemperatuur meter (nog steeds geen plek gevonden voor de sensor!) Twee knopjes in het midden vond ik wel leuk staan, maar hebben nog geen functie:P
Ik heb via marktplaats een mooi setje OZ superleggeras, 16 inch inclusief banden voor 150 euro kunnen kopen. Deze opgehaald en een paar uur voordat ik op vakantie ging nog deronder gepleurd:D





De GTI lip was inmiddels vers gespoten, maar aangezien deze aangepast was voor een intercooler (daniels turbo nx) zag het er niet zo fraai uit op de auto. Dus heb ik hier een stuk gaas ingezet wat het geheel afmaakt.

Zo begon het al ergens op te lijken, los van het feit dat ie nog steeds op offroad stand stond. Dus na de positieve reacties op een setje veren van Stroeve Motorsport, zelf ook maar een setje gekocht. (Voor die tijd al een GTI veren gemonteerd, maar dat zorgde voor 0 verlaging). Nou staat ie dus 35mm rondom dichter bij de grond!



Op school een brug gereserveerd en de veren eronder gezet samen met een voor en achter veerpootbrug die ik over had genomen van Rik. Man man, wat ging dat ding opeens hard de bocht om!:D

In de tussentijd, weet niet meer precies hoe het allemaal gegaan is:P, heb ik mn kleppendeksel aangepast, een mooi rood kleppendeksel met grijze letters. Hitteschildje van de uitlaat meteen in de zwarte lak gezet. Ook is te zien dat ik hier mijn tweede versie van een eigenbouw openluchtfilter erop heb zitten. Ben van plan hier nog een uiteindelijke versie van te maken, waarop ik ook alle vacuumslangen aan kan sluiten, inclusief carterontluchting en egr aansluiting. Voorlopig kan ie zo iig vooruit!



ParaChris

#1
Ik zal mn topic komende week verder aanvullen, heb nog wat foto's op n andere pc staan!

Dit is tot nu toe het totale lijstje:

Motorisch:
*RVS Header
*Katvervanger
*2.0 Middendemper
*Andere einddemper, zeer tevreden over het geluid ;D
*Open luchtfilter zelfbouw
*Ontsteking op 12 graden


Onderstel:
*Veerpootbrug voor en MarkB achter
*ST Anti Sway Bar kit, 30mm front, 19mm back
*GTI remmen voorzijde, met geboorde en gegroefde schijven
*16 inch OZ Superleggera
*35mm verlaagd rondom

Exterieur:
*GTI Sideskirts
*GTI Lip inclusief mistlichten en sleepoog!
*Achterste raampjes geblindeerd
*MS Spoiler opnieuw gespoten
*Donkere knipperlichten
*Kleppendeksel rood met grijze letters, hitteschildje zwart
*Rode bougiekabels


Interieur:
*Sunny GTI Stoelen
*Rode tellerverlicht ing met alu-look omlijsting
*Fusion Composet
*Voltmeter en Olietemperatuur meter in middenkonsole ipv opbergvakje
*Subwoofer en versterker in de trunk
*Leren pookzak met titanium pook



ParaChris

#2
En de to-do-list: 8)

*RVS Spruitstuk
*GTI stabi achter
*MS Spoiler terug erop
*Achterbumper opnieuw spuiten, incl. onderste grijze rand
*Ander stuurtje
*Shortshifter

*Op school op de testbank om te kijken wat ie doet ;D

richardwbb

Die ziet er nog goed uit! (ja, ja de Mercedes ook :P)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

Ginko

Leuk  ;D  Kan nie wachten op de rest van de foto's...


maar het is dus een carb,  al een keer de vacuumslangetjes vervangen?

Belg


Ik steel even je foto..


Maar euh, lang je carterontluchtingdarmpje zie ik nog een 'ding' op je inlaatbuis waar nog een darmpje op aan kan lijkt mij.. Ik hoop dat dat dicht is?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ParaChris

#6
@ ginko: vacuumslangen heb ik als een van de eerste dingen gedaan,
ik vergeet hier en daar wel eens wat:p is alweer n hele tijd terug!

@ belg: ja is inmiddels aangesloten, heb foto gemaakt toen ik nog aan et testen was!;)
toen zat ie dicht, inmiddels de egr erop aangesloten! :)

bedankt voor de positieve reacties iig allemaal! Vind et mooi om te horen dat andere mensen
et ook leuk vinden wat ik aan de auto doe ;D 8)

ik zal vrijdag even de rest van de fotos en tekst/uitleg toevoegen!


Marous

Wat ziet 'ie er heerlijk strak uit zeg! ;)
En die geblindeerde achterruiten.. Die hebben wel wat!
~I'm in love with my car~

TeJero

It looks like I could eat my dinner off that engine bay!!

sunny1600

Staat er ook nog een swaybar op het lijstje Chris?

Bij mijn sunny vond ik dat de beste mod qua wegligging  ;D

wagentje ziet er goed uit btw.  >:D


Nordschleife addict
2009 4 laps
2010 24 laps
2011 11 laps
2012 1  lap

Nightingale

Nette bak


Ziet er erg gaaf uit!  ;) Hoe zit dat nou met een kleppendeksel en lak? Smelt die lak dan niet of is dat hittebestendige lak? Ik wil dat ook gaan toepassen op mn NX'je, maar dan matzwartte BBQ lak ofzo :P En dan de letters polijsten. Miss wel leuk om daar een How-to over te maken.
Everybody needs to believe in something. I believe I'll have another beer.

Dropjeslover

Citaat van: Nightingale op 21 jan 2011 - 21:51
Ziet er erg gaaf uit!  ;) Hoe zit dat nou met een kleppendeksel en lak? Smelt die lak dan niet of is dat hittebestendige lak? Ik wil dat ook gaan toepassen op mn NX'je, maar dan matzwartte BBQ lak ofzo :P En dan de letters polijsten. Miss wel leuk om daar een How-to over te maken.
Door het koelsysteem van de motor zou de hele motor niet warmer moeten worden dan zo'n 100 graden. Motip heeft goeie hittebestendige spuitbussen, ook geschikt voor remklauwen ed :)

Schuren, goed afplakken of vaseline op plekken waar geen verf moet komen en spuiten maar :)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

ParaChris

Blijft allemaal prima zitten, grijze lettertjes zijn zelfs met hammerite gedaan, zit er ook nog steeds op;)

Vanmiddag/avond zal ik het verhaal even wat verder afmaken met hier en daar een fotootje 8)

Heb nog 1 grote update >:D vanmiddag even ophalen ;D
(GTI stabi gaat iig niet meer door :P)

ParaChris

#13
Nou nog even een kort overzicht van wat ik voor de rest aan mn auto heb gedaan;

De tweeters in de deur, samen met de tellerbak (gespoten met vloeibaar alu spray, dus echt aluminium:P), tweeters heb ik ook zilver gemaakt, groene randje was niet zo mooi met de rest van het interieur. Bovendien zie je door het stuur heen de mistlichtschakelaar zitten! ;D


De twee extra klokjes, voltmeter en olietemperatuurmeter. Ook de leren pookzak en titanium pook.


Nog een foto van de mistlichten in de gti lip, heb gekozen om extra white lampjes in de koplampen en de mistlichten te zetten, oogt moderner! 8)



Nog een fotootje van de opgeknapte AD22VF klauwen met greenstuff blokken en geboorde/gegroefde/geventileerde schijven (moeten nog steeds gemonteerd worden :$)


En nog een paar fotos van hoe die er nou bij staat. Op winterbanden in Eindhoven thuis, en een oude foto met de Benz bij mij in limburg voor de deur8)



En een foto na het verlagen, is naderhand nog iets lager gaan staan, zal wel even hebben moeten wennen :P



Bovendien een sneakpeak van de komende upgrade
30mm voorkant, 19mm achterkant, inclusief PU rubbers, voorkant is gebruikt, achterkant gloedjenieuw:D  En nog een GTI stabi erbij gekregen mocht die achterste te strak zijn:P

Zo heeft Mark meteen antwoord op de vraag over de swaybar;)

Rens

Hij ziet er heel netjes uit.  :)