Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

bronkie's 100nx sr20de build

Gestart door bronkie, 03 apr 2011 - 17:59

Vorige topic - Volgende topic

bronkie

@ richardwbb: ja klopt zat bij mij ook roest maar heb t netjes schoon geschuurd en met anti roest spul eroverheen en toen er zwarte verf op gespoten
en onder de lak zitten ookal paar kleine bobeltjes maar hoop er ooit een nieuwe achterbumper op te zetten omdat deze nu tog wel slechter begint te worden en als dat dan gebeurt wilk dat dan gelijk ff mee pakken en netjes weer laten spuiten maar daar hebk hellaas nu t geld nog niet voor :(

@michxtreme: dankje, ja is inderdaad jammer had mij weer werk gescheeld en zonde van die bobbeltjes die nu onder de lak zitten tis nu gellukig nog bijna niks maar t zal na verloop van tijd vast niet minder worden ;)
mja zo hou ik ook nog wat te doen he ;)

NoFear

Citaat van: michxtreme op 03 mei 2011 - 19:17
mooi dat je hem netjes op de weg houdt :) snap alleen niet waarom ze toen niet gelijk die roest aangepakt hebben, juist toen het nog oppervlakkig was. het kan alleen maar erger worden en t stopt niet.

maar goed :) nette fix en hou m op de weg :)

Ik snap jou niet beetje mensen geld af handig maken .

En wat je opmerking betreft die wagen had geen spatje roest dus zegt meer wat over de huidige eigenaar denk .

Heb die wagen vaak zat gezien van binnen en buiten en zat echt geen spatje roest . Dus niet zo slim om dan lekker mee zijn alle roy af te lopen zeiken . Maar komt wel goed hoor ;)
Live this day like there is no tomorrow
SR20 What else ?

www.zeurdoos.com

bronkie

hoe bdoel je mensen beetje geld afhandig maken?

en het is zeker niet roy zijn werk afzeiken die heeft de auto super netjes gemaakt
maar wat jij zet over dat die auto geen spatje roest had is ook niet waar want hij had die roest bij de wielkasten al toen ik m kocht. als je pagina terug gaat staat dat er ook zelf door roy zelf geschreven
en hoezo zegt meer over de huidige eigenaar? heb het nu tog tegen roest bewerkt en onderhoud m gewoon?

NoFear

Da eerste was naar mitch en als jij je wielkastranden niet goed schoonhoud dan rotte ze weg ja .
SR20 What else ?

www.zeurdoos.com

bronkie

ok, dus je wil zeggen dat in een tijd van 3 maanden van niks geen roest naar een gat erin gaat omdat ik de boel niet schoon hou?
sorry hoor maar ben zuinig op die auto en hou dat alles egt wel schoon maar als er al oppervlakkige roest zit zoals roy zelf al zei roest dat vanzelf verder zolang je r niks aan doet

BlackOut

Citaat van: bronkie op 03 mei 2011 - 21:18
ok, dus je wil zeggen dat in een tijd van 3 maanden van niks geen roest naar een gat erin gaat omdat ik de boel niet schoon hou?
sorry hoor maar ben zuinig op die auto en hou dat alles egt wel schoon maar als er al oppervlakkige roest zit zoals roy zelf al zei roest dat vanzelf verder zolang je r niks aan doet

Nu moet ik wel reageren want er word iets verkeerd begrepen....
Niet aan de buitenkant kerel...
Binnen in het interieur achter de panelen zat een klein beetje op de stukjes waar 2 stukken plaat bij elkaar kwamen (waar het nog blauw is)

bronkie

ohw okey word t zo bedoeld
maar dat zat r ookal want had de auto toen ik m die zaterdag opgehaald had netjes gewassen nog
en toen hebk r hele poos omheen lopen kwijlen en de volgende dag weer en toen viel t me inneens op mr twas en is egt bijna niks je moet en moest toen ckr er egt voor zitten en met je neus erop om t te zien mr t zat r wel

BlackOut

Citaat van: bronkie op 03 mei 2011 - 21:24
ohw okey word t zo bedoeld
maar dat zat r ookal want had de auto toen ik m die zaterdag opgehaald had netjes gewassen nog
en toen hebk r hele poos omheen lopen kwijlen en de volgende dag weer en toen viel t me inneens op mr twas en is egt bijna niks je moet en moest toen ckr er egt voor zitten en met je neus erop om t te zien mr t zat r wel

Nou dat kleine blaasje is mij ook niet opgevallen tot mijn grote spijt dan....
maar de plaat die daar onder zit is gewoon goed behandeld geweest
En was NIKS mis mee voor het gespoten werd.
Bedenk je wel voor wat voor prijs je de auto had en dat het een 100NX blijft,
Maar dat ik hier in een verkeerd daglicht word gezet ben ik niet echt blij mee maar dat snap je wel....

bronkie

okey dat maakt verder ook niet uit

en het is ook zeker nooit mijn bedoeling geweest om jou zwart te maken en als t zo overkomt dan mijn excuses daarvoor.
en dat ben ik helemaal met je eens voor dat geld was en is t een hele mooie auto en heb r ook nog steeds erg veel plezier van

NoFear

Kijk dat is ook weer opgelost ;) veel plezier met de auto verder en wees er zuinig op ;)
SR20 What else ?

www.zeurdoos.com

michxtreme

Citaat van: NoFear op 03 mei 2011 - 20:33
Citaat van: michxtreme op 03 mei 2011 - 19:17
mooi dat je hem netjes op de weg houdt :) snap alleen niet waarom ze toen niet gelijk die roest aangepakt hebben, juist toen het nog oppervlakkig was. het kan alleen maar erger worden en t stopt niet.

maar goed :) nette fix en hou m op de weg :)

Ik snap jou niet beetje mensen geld af handig maken .

En wat je opmerking betreft die wagen had geen spatje roest dus zegt meer wat over de huidige eigenaar denk .

Heb die wagen vaak zat gezien van binnen en buiten en zat echt geen spatje roest . Dus niet zo slim om dan lekker mee zijn alle roy af te lopen zeiken . Maar komt wel goed hoor ;)

dacht dat t hier om de wagen van bronkie ging casper... kinderachtig om zo te gaan reageren.
en wie zegt dat ik roy zit af te zeiken, ik geef alleen mijn mening over t gene wat bronkie geconcludeerd heeft betreffende de roest in z'n wielkasten.

maja, ik stel maar voor om weer on-topic te gaan voordat we weer met z'n alle hier z'n projecttopic vervuilen  ::)
The only limit is your own imagination

richardwbb

Dat valt heel erg mee met roest wat ik op de foto's zie. Ik bedoel meer de wielkastrandjes aan de binnenkant daar gaat ook een schroefje voor de bumper doorheen, daar gaan ze vaak het eerst bobbelen Nx'n, alleen preventief werkt daar nog.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

bronkie

zaterdag de autpo even uitgelijnd linksvoor stond behoorlijk scheef de rest stond eigenlijk nog wel goed dus linksvoor even netjes bijgesteld en de auto gaat nu weer mooi recht over de weg. :)
kwam ook wat koelvloeistof lekkage tegen waar ik ook nog naar moet kijken

richardwbb

Goed bezig hoor, bronkie
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

bronkie

zo vandaag weer even aan de gang geweest met de wagen
heb het stabilisatorstokje rechtsvoor verv daar zat speling op
ook heb ik even de wielkasten voor getectyleerd en de dorpels en ng wat dingen
had een klein beetje koelvloeistof lekkage op de aansluiting op het blok waaraan de slang zit die naar de radiateur loopt dus die er even afgehaald en schoon gemaakt pakking kit ertussen gedaan en weer terug gemonteerd ook lekte de radiateur een klein beetje dus nieuwe koeilvloeistof erin met een goedje dat als het goed is lekken dicht hopen dat het werkt anders zal er tog een nieuwe radiateur in moeten als die erger gaat lekken