Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

bronkie's 100nx sr20de build

Gestart door bronkie, 03 apr 2011 - 17:59

Vorige topic - Volgende topic

Pietjuh

Over de olie, ik snap niet helemaal waar je de 5w30 vandaan haalt, maar dat zou ik er maar niet in gooien als ik jou was. (ik snap het nu wel, foutje van de website van Kroon zullen we maar zeggen)

5w30 is een volledig synthetische olie, waar deze motoren zowiezo niet voor gemaakt zijn, daarnaast is 5w30 op temperatuur veel te dun, waarschijnlijk komt je oliedruk niet eens op met die olie erin.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

richardwbb

Citaat van: Pietjuh op 12 jul 2011 - 22:51
Over de olie, ik snap niet helemaal waar je de 5w30 vandaan haalt, maar dat zou ik er maar niet in gooien als ik jou was. (ik snap het nu wel, foutje van de website van Kroon zullen we maar zeggen)

5w30 is een volledig synthetische olie, waar deze motoren zowiezo niet voor gemaakt zijn, daarnaast is 5w30 op temperatuur veel te dun, waarschijnlijk komt je oliedruk niet eens op met die olie erin.

Yeps.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

bronkie

vandaag even een nieuw wiellager in het swapsetje gedaan
en de pu rubbers in me draagarmen voor acter gedaan
nu hopen dat m,n schijven en blokken en remslangen snel binnen zijn dan kan het er over een weekje onder gebouwd worden

draagarmen

pu rubbers

lager

remklauw

stapeltje onderdelen

bronkie

eindelijk de schijven en blokken binnen dus volgende week kan het er allemaal onder gebouwd worden
ook de banden van de velgen gedraaid en bleek dat in een velg een klein scheurtje zat dus deze weggebracht om te laten lassen dus nu alleen nog ff spuiten en remslangen regelen nog

richardwbb

Zo dan!

Was het nog lastig die oude rubbers uit de draagarmen te krijgen?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

bronkie

de achterste draagarmen vielen wel mee
ben nu besig de remmen eronder te maken en heb ook de voorste draagarmrubbers vervangen vandaag dat was wel een gigantische kutklus maar het is gelukt en ze zitten er weer onder

ook nog een vraagje moet me remsysteem nu ook ontluchten alleen zet het liefst er de remmenpot op
maar daar zit dot 4 in en dot 3 staat voorgeschreven maar klopt het dat dot 3 en 4 gwoon door elkaar gebruikt kunnen worden alleen dat dot 5 niet mag omdat dit op silliconenbasis is? dat dacht ik nammelijk

bronkie

zo vorige week de schijfremmen eronder gemaakt achter  staat erg dik
ook is de kleppendeksel roodgemaakt met zwarte letters veerpootbruggen voor en achter gemonteerd
rubbers vervangen door pu rubbers. dit was bij de voorste draagarmen egt een hel maar het is gellukig wel gelukt
ook heeft de auto een grote beurt gehad en zijn de andere velgen eronder gekomen auto is uitgelijnd nieuwe bougies bakolie enzovoorts wat er nog allemaal bij een grote beurt hoort
nieuwe monroe stofhoezen om de schockbrekers
moet zeggen dat ik de pu rubbers en veerpootbruggen goed kan merken de auto gaat voor mijn gevoel veel beter door de bochten en is ook wat stugger geworden veel minder onderstuur , bij droogweer eigenlijk niet alleen bij nat weer is het nog steeds wel redelijk maar denk dat dit door de falken banden komt die bij droog weerr wel goed zijn maar bij nat wegdek tog een beetje tegenvallen
dat is dan mischien en het volgende wat vervangen moet worden aangezien het profiel ook al niet meer heel veel is
schijfremmen bevallen ook goed alleen moet ik nog even naar de handrem kijken hij remt daaarmee niet egt hard al is dat ookniet nodig natuuurlijk maar tog en zit dan veel verschil in op de remmenbank
ook remt hij weinig harder als met trommels op de bank
maar ik denk dat dat aan de klep ligt die op de hoofdremcilinder zit tussen de achterste leiding misschien eens kijken om die er tusssenuit te halen en kijken wat hiuj dan  doet heeft iemand hier meer info over?
foto,s volgen nog

bronkie

remmmen achter

remmen voor

kleppendeksle+veerpootbrug

kleppendeksel

auto

Rens

Met zulke open velgen zien schijfremmen er beter uit dan trommels. :)

Kleppendeksel ziet er netjes uit :)

ParaChris

Goed bezig man! Ziet er echt een stuk beter uit!

Veel werk geweest die remmen? Of viel het je mee?

bronkie

@ rens bedankt

@ parachris bedankt remmen overzetten opzich viel wel mee maar met alle rubbers vervangen en grote beurt en hoop kleine dingetjes gedaan nog enzo wast wel een hele hoop werk ben er bijna hele week mee besig geweest maar remmenswap was denk ik 1 dag werk ofzo dus dat viel opzich wel mee

twinturbo

Met deze mooie velgen passen de schijfremmetjes een stuk beter. Mooi dat je er goed voor zorgt.

bronkie

Dankje en probeer er idd zo goed mogelijk voor te zorgen auto is al hoop geld en tijd in gestoken door de vorige eigenaar dus zou
zonde zijn om de auto nu slecht te behandelen ;)

bronkie

ik ben van t weekend nog ff met me installatie bezig geweest en er wat bij gebouwd

heb nu radio van pioneer twee subs een mtx en een crunch 2 hoedenplank speakers van focal
2 speakers in de deuren van jbl en een 4 kanaals versterker van jbl en een 4 kanaals versterker van renegadez ofzo
en een condensator
en het gaat iig behoorlijk hard :D alleen moet t allemaal nog wat beter afstellen zo dat t wat beter klinkt nog

verdere plannen: eerst ff sparen :P
verder moet er binnenkort een setje nieuwe banden op zat te denken aan toyo,s hoor dat die best goed zijn en ook niet al te duur
en koppeling gaat steeds zwaarder dus die zal er binnenkort ook wel een keer aan zitten te komen
en in mei moet de auto weer gekeurd worden dus hopen datie dan verder goed is

Martelaty