Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

bronkie's 100nx sr20de build

Gestart door bronkie, 03 apr 2011 - 17:59

Vorige topic - Volgende topic

bronkie

na een tijdje met veel plezier in mijn nx gereden te hebben,
leek t me wel tijd om toch wat dingen aan de auto te gaan doen.
want er moeten nog wat dingetjes aan de auto gebeuren ook.
auto moet binnenkort voor de apk en er zit 1 gordel los dus wou die vastzetten.
dus achterbank enzo eruit gehaald eruit gehaald en kwam tot de ontdeking dat r een gat in me wielkast zit volgens mij valt het nog mee maar moet wel zo snel mogelijk gelast worden en bewerkt dus dat is het eerste wat op de planning staat.

.plannen:
-wielkasten tegen roest bewerken
-nieuwe velgen(deze helaas krom gereden)
-auto apk klaar maken(moet niet al teveel werk zijn volgens mij)
-nieuwe achterbumper( deze heeft schade gehad en is hersteld maar komen allemaal scheurtjes in)
-grote beurt en nieuwe bak olie want auto schakelt soms beetje moeilijk terug
-snellere motor erin sr20de of sr20det
-koplampen zien te vinden die mooi in me bumper passen zodat het van de voorkant een beetje op een supra lijkt of als dit niet mogelijk is golf 3 angel eyes met xenon erin

voorderest kan ik nu niet egt meer iets bedenken zullen vast nog wel dingen bijkomen, en dingen zijn waar niks van komt ;)
maar het belangrijkste is eerst iig het tegen roest bewerken van de wielkasten en setje nieuwe velgen zien te krijgen. en apk klaar dan de rest komt later wel en is btj afhankelijk van of het financieel allemaal haalbaar is  :(

hier nog een paar foto,s

en van de roest

tiimmeehh

foto's doen t niet bij mij..
Nissan 100nx 1.6i 1996

ParaChris

Aaah, dit is een bekende! ;D

Nette wagen hoor! Even roest aanpakken en hij is weer helemaal in orde :D

bronkie

klopt het is de oude auto van roy
ja idd word deze week denk ik nog nieuw stukje in gelast en even netjes bewerkt

bronkie

ja inderdaad vind ik ook jammer dat niet gebeurd is maja doe je niks aan ben er nu nog op tijd bij dus t valt nu nog mee alleen wel zonde dat er al paar blaasjes onder de lak zit. maar zolang dat niet erger is als nu doe ik daar niks aan

Knight100nx

Citaat van: bronkie op 03 apr 2011 - 22:05
ja inderdaad vind ik ook jammer dat niet gebeurd is maja doe je niks aan ben er nu nog op tijd bij dus t valt nu nog mee alleen wel zonde dat er al paar blaasjes onder de lak zit. maar zolang dat niet erger is als nu doe ik daar niks aan

Als je er nu niks aan doet mag je straks zeker gaan lassen, als je blaasjes ziet ben je eigenlijk al te laat.

bronkie

nou denk dat dat wel meevalt het is in de tijd dat ik hem heb niet erger geworden
en zie vanzelf wel als ik de binnenkant ga bewerken en r komt al een gat in dan zal ik wel moeten maar daar ben ik nie zo bang voor

richardwbb

Hele mooie basis dacht ik zo.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

bronkie

vanavond begonnen met de boel schoon te slijpen en te lassen
en wat een pokke werk isdat zeg.
me vader heeft weer een plaatje in het ene gat gezet dat viel nog niet mee omdat we alleen een electroden las apparaat hebben uit het jaar nul maar gellukig is mijn vader vroeger lasser geweest en is het tog gelukt
morgen word het gat aan de andere kant gedaan en het vorige gat bewerkt tegen de roest
en dan overmorgen het laatste gat nog even bewerken
dan hoop ik zaterdag op het werk de auto op de brug te kunnen zetten zodat de veerpoot eruit kan en ik vervolgens de hele wielkuipen kan bewerken.
foto,s volgen nog

bronkie

mooi spul

weer dicht

moet nog gedaan worden

binnenkant

Ginko

Altijd mooi als ze gered worden van de RDuivel

bronkie

zaterdag zijn de wielkasten achter even helemaal bewerkt hellaas viel bij het schoonmaken voor in de dorpel ook een gat :(

dus dat werd weer lassen na het lassen alles bewerkt dus hoop er voorlopig weer roestvrij mee te kunne rijden :D

a.s zaterdag hoop ik nog even me uitlaat iets aan te passen die rammelt nu afentoe tegen de carroserie aan
verder wil ik hem zelf even voorkeuren en hoop hem dan binne kort op t werk te laten keuren.
en dan kunne we iig er weer een jaartje mee toeren 8)

patrick100nx

Dat ziet er weer lekker beschermend uit! Goed werk :)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

twinturbo

Ziet er zeer goed uit. Roest is iets wat snel aangepakt moet worden.

BlackOut

Kijk dat doe je goed ;)
Toen ik de auto had, had de roest nog niet dusdanige vormen aangenomen dat het er doorheen kwam oid. (lees: Het was toen nog erg oppervlakkig aan de binnenkant)
Er zijn genoeg nxjes die er VEEEEEEL slechter aan toe waren/zijn

Maar dat komt allemaal weer goed zie ik ;)

Houd hem op de weg en zo netjes ;)

En tsja het is en blijft een 100nx en die roesten nou eenmaal.
Maar ben blij dat je hem op de weg houd zo ;)