Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

BlueNX

Gestart door BlueNX, 26 apr 2017 - 18:18

Vorige topic - Volgende topic

HarriePekel

Net even gekeken achter het deksel, 10 boutjes/moertjes, had op een meeting gekund, en de bovenste ketting staat niet strak, nog ff uitzoeken waarom niet, dus klepdeksel eraf  :(
Enne.. Richard, het zijn 2 delen, jij laat er maar 1 zien helaas  :D
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Sorry Harrie ik dacht ook nog dat het een SR20DE was, ik wilde iedereen op het forum attent maken dat een timing kit niet duur hoeft te zijn (vijftig dollar zonder verzenden en invoerrechten, gewoon om jaloers op te zijn), maar onderstaande is voor een GA16DE, zien we in elk geval alle delen die het euvel zouden kunnen zijn.

Ik hoop dat deze link beter werkt.

Heb ook de foto even er bijgehaald.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Als ik jouw foto zo bekijk, zou het stuk plastic van de spanner wel eens weg kunnen zijn, morgen maar ff fatsoenlijk ruimte maken en een lamp erbij pakken ;)

HarriePekel

Oorzaak gevonden, de spanner is kapot, gedeelte van het hardplastic ontbreekt  :(

HarriePekel

Ff vervangen door een betere en auto draait weer netjes :spinsmile:
toch maar de distributie eens vervangen, de tanden waren vrij scherp al  :(

HarriePekel

Ondertussen de distrubitie aangepakt,
De dakjes weer in de juiste kleur, en originele sloten,
De deuk gedeeltelijk verwijderd, (zoek nog een donkerblauw spatbord liefst zonder deuk trouwens)
Deurslot bestuurderszijde werkt weer,
Het raam aan bestuurderszijde wil weer netjes omhoog(lag een rolletje onderin de deur.. vreemd)  ;D
De hoedenplank ligt weer netjes, nu de rest nog ;)

Kortom, het word weer een APK-waardige auto  :D

BlueNX

HarriePekel

Dankje, is er trouwens een sleutel afgebroken in het slot van de achterklep? weet je dat toevallig?
Als ik de sleutel er een halve centimeter in stop kan het slot heen en weer namelijk, net of er iets inzit ???

HarriePekel

Halve sleutel verwijderd, afgebroken ooit en blijven zitten omdat het lastig verhelpen is denk ik.
hoedenplank vervangen door de hele en goed gemonteerd :D
nu het tapijt nog plaatsen, maar dan moet ik een restand oude eerst verwijderen  :frusty:

HarriePekel

Staat voor de keuring, zal mij benieuwen :)

HarriePekel

Achter remmen teveel verschil.. was meer dan 30%, nu 10  :D (trommels ovaal.. wel puntje maar geen afkeur)
Voor remmen zijn verbeterd.
CO2 was prima nu (hoe kan het ook anders  ;D )
alleen onderkant moet nog geinspecteerd, maar garagehouder heeft er vertrouwen in  ;)
morgen verder..

HarriePekel

En wel alle.. hij komt erdoor :) :frusty: >:D

Rens

HarriePekel

Net met vloerbedekking bezig geweest.. dak heeft niet alleen gelekt, de vloer ook  :o

Het helwitte is een stuk papier onder de auto  :frusty: gelukkig is de contructieve balk niet aangetast.
Er zitten tevens aan beide zijden vanonder de auto gaten waardoor je 2 vingers dik in de drempel kokers kunt komen,
de middelste plaat, juist die voor de stevigheid, is tot 3 cm boven de onderste lasnaad weggerot over een lengte van +/- 20 cm  8)

richardwbb

Zat er nog een kabel door of begrijp ik niet helemaal waar dit gaatje zit?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily