Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

2de 100NX van Knight100nx (**Foto's pag.47**)

Gestart door Knight100nx, 02 dec 2009 - 12:20

Vorige topic - Volgende topic

Knight100nx

volgensmij zijn dat idd jou velgen, zien er nog steeds heel netjes uit en zal ook proberen om ze mooi te houden.

Knight100nx

zo ff een updateje, vandaag auto ff schoongemaakt en kwam er achter dat m'n kofferbak vol met water lag, dus dat maar gedroogd en ff opzoek gegaan naar waar het water weg kan komen (vermoed m'n rechter achterlicht)

ook ff m'n heldere zij-knipperlichten gemonteerd, en moet zeggen dat dat heel goed staat bij grijs

zoals gewoonlijk niet de beste kwaliteit :P

kwam toch wel een aantal roest plekjes tegen (nog niks ernstigs, maar moet wel ff wat aan gedaan worden)

wil toch denk ik wel m'n hele kofferbakruimte tot aan de achterbank in de tectyl smeren, dan maakt het ook niet zo heel veel meer uit als er wat water in de kofferbak licht :P

BlackOut

Netjes man :D
gefeliciteerd
hoop dat deze wel een beetje mooi blijft ;)
maar dat komt wel goed denk ik als ik da zo lees

Knight100nx

wil deze auto zo goed mogelijk houden

had ff een vraagje, heeft de 1.6i nou een grotere tank dan de carb? want rij nog wel net als de carb 1:14~1:15 maar doe toch meer kilometers (met de carb zat ik tegen het rode aan op 400~425km en met de injectie doe ik 500~550km)

Zeurdoos

Als het goed is de tank van de 1.6 carb 1.6i en 2.0 GTI allemaal even groot ;)

Stig

Injectiemotoren zijn volgens mij in de regel zuiniger dan carburateurmotoren. Correctm e if im wrong :P

Zeurdoos

Ja dat als het goed is zeker ;) (alleen is de carb van de nx niet echt een carb maar een monopoint injectie) ;D

Stig

ff googelen en ik lees idd:

electronische carburateur/monopoint

weer wat geleerd!

Zeurdoos

;) jaja iedereen leert hier wel eens wat ;D

Knight100nx

klein updateje,

vanavond toen ik thuis kwam lag er een envelop op me te wachten met daarin het koppelstukje om de carterfilter te kunnen plaatsen. dus die is eindelijk gemonteerd.

ik geloof dat er al heeeel wat km zonder zo'n filter is gereden :P nu moet alleen het blok weer schoon worden gemaakt, want echt overal is wel vuil en olie/vettigheid te vinden

zal komend weekend wel ff fototje maken

Pietjuh

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

richardwbb

Zitten de 2 modderkappen recht onder de bumper er nog wel op? Heb vandaag een setje geplaatst op de GTi van Aphelion, mijn hemel het zand zat tot de onderkant van de motorkap en er gaat iemand nog even een doosje brillo loslaten op het blok en hij heet geen Richard ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Knight100nx

er zit geen zand of ander vuil van buitenaf het is gewoon echt olie, weet niet of dat alleen van die carterontluchting is of vaag gedoe van de vorige eigenaar. Zelfs of het kleppendeksel ligt gewoon olie.

kan geen lekkages ontdekken en verbruik ook bijna niks (blok zal vast wel iets olie verbruiken maar niet zichtbaar wanneer ik het olie peil, heb wel bij aanschaf een liter er bij moeten gooien maar na 2000km nog niks weer hoeven bijvullen, check overigens elke week)

staartbek

he knight, mooie kar man..
1. je kunt je blok gewoon vol gas schoonspuiten met de hogedruk, alleen als in ie meer lekker loopt moet je even je verdelerkap weer droogmaken aan de binnenkant.
voor de rest maakt al dat water geen donder uit, je zit tenslotte ook weleens dicht achter een andere auto of/en in een enorme hoosbui en dan komt er ook een enorme smak water door je rad. heen
verder, als ik je nog ergens mee van dienst kan zijn bel me gerust
tel. in pm

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

staartbek

oh ja, als je nog nieuwe gasveren nodig hebt; delftechniek delzijl kan goeie leveren voor iets van €65,-

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl