Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100NX Staat nu NIET te koop voor 400Euro (verkocht)

Gestart door Smurfb, 24 feb 2011 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

mj

hey man ik heb mijn auto ook verlaagt met 30/30 en ik mijn veren hele complete set voor E300,00 maar ik had ook een weitec kunnen kiezen voor 444 maar heb de goedkope genomen ik zal ff kijken wat die site ook al weer was het was in duitsland is veel goedkoper dan hier in nederland zal ff voor je na vragen

mj

http://www.n2o-tuning.com/gtc-sportfahrwerk-nissan-100nx-b13-bj-02-1991/a-610610 het is wel 35-35 sorry dacht dat het 30-30 was maar moet je maar ff kijken er staat nog meer ook die wat duurdere

yellowflash

je kunt ook nog je benzine filter nha kijken mijne was aan vervanging toe merk nu best groot verschil met op trekken mijne hield ook erg in werd pas rond de 4,5 duizend toeren wakker nu weer bijna bij de 3 duizend  ;D
tunne your car to the max or wreck it trying

Smurfb

Verlagingsveren moeten maar even wachten, eerst wat andere dingen

1. Binnenkort een 2ehands Remus demper ophalen type japstyle

2. Waarschijnlijk een deurpaneel halen bij Ginko, omdat de middelste plastic kappen van rechter deur paneel om de schakelaar heen helemaal gekit aan elkaar zitten en dat werkt niet echt, begint namelijk te wijken :S

3. SPOILER MONTAGE :(
vandaag liet ik zien aan een vriend dat me spoiler nogal los zit  :-[ en die had ik direct in me hand. ik heb hem maar niet terug op de auto gelegd. maar even binnen in de auto verstopt.
Gelijk begonnen met verf vrij maken van de spoiler want die bladderde ook al ernstig af.
Met een schroevendraaier enkel nog bezig geweest maar schiet aardig op.

Verf is waarschijnlijk gaan barsten en bladderen omdat midden in de spoiler er een metalen staaf zit die is gaan roesten! Wat roest er niet aan een100nx :( ?

Langzaam bij beetje zal het minder worden hoop ik :P

Nu lekker onder de wol tot de wekker gaat, Ciao.

2011 > 20XX - Nissan 100NX GA16DE 1996
2010 > 2011 - Peugeot 107 1.0l 2010
2009 > 2010 - CitroA«n ZX 1.4i 1

Smurfb

Help wie weet hoe je demontage kit verwijdert?!?

Goede middag,

Deze week al heerlijk met de dakjes open gereden, laat de zomer maar komen!

Donderdag deze week heb ik eindelijk een ander einddempterje er onder laten hangen. Gaat om een Remus einddemper, en een japstyle type. Zie foto's:

Gister ben ik bij Ginko geweest die voor mij een rechter deurpaneel had liggen (tegen een zacht prijsje) en ben er dus gisteravond achter gekomen dan mijn rechter deur ietsje krom is aan de binnenkant of dat paneel was iets krom. iniedergeval zit het er op en ziet er iets beter uit als eerst.

Nu nog me vleugel er weer terug op krijgen maar daar voor de kit eraf halen:( HELP

Alvast bedankt,
Ciao ciao 8)

themacpie

Montage kit is altijd een lastig ding. Oplossen gaat niet ( en zeker niet zonder ook je lak op te lossen)
Ervaring is dat het enkel manueel te verwijderen is. Een vlijmscherp mesje (breekmes / scheermes) en dat zo goed als plat over je plaatwerk duwen. Zo schraap je de kit eraf zonder echt krassen te maken. Aangezien het hier op een laklaag zit geef ik wel geen enkele garantie dat dit lukt zonder je blanke lak er voor een stuk mee af te halen.

Niet echt een super oplossing voorhanden vrees ik.

Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik het echter heel graag  ;)

Mocht je verder denken aan verlaging: de Weitec 35/35 is meer dan aangenaam om mee te rijden. Geeft helemaal niet het gevoel dat er een sportvering onderzit.  (wat ik dan persoonlijk wel een beetje spijtig vindt  :-\ )
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Mojo

Montagekit verwijderen: Creditcard (of iets vergelijkbaars).

EDIT: Je verf is waarschijnlijk gaan bladderen omdat de spoiler waarschijnlijk niet van kunststof is, maar van een rubberachtig materiaal, net zoals de dakspoiler voro de NX.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Smurfb

@Mojo: Mede doordat de spoiler van rubber is gemaakt inderdaad. maar het komt ook door het uitzetten van de verstevigende stalen stang binnen in. Zie foto onder aan de post. het rubber bij stang aan de onderzijde was ook door de uitzetting gescheurd en de spoiler trok erdoor krom.

Met een creditkaart & en spatel gaat het niet en me moeders föhn.
Met een mesje werkt het wel maar idd met lak beschadigingen helaas.
Het hoeft niet helemaal weg want de spoiler komt er ook weer op terug maar ik wil niet zulke vies dikke lijm resten er onder hebben.

Binnenkort maar eens naar het schade bedrijf bellen waar onze dealer mee samen werkt en kijken of die nog een mooie oplossing heeft.

Bijlage:
foto's van de geroeste verstevigings-stang van de achter spoiler.

ParaChris

MIj is het ook niet gelukt om de kit volledig te verwijderen toen mn spoiler deraf ging..

Gewoon stang ontroesten, in de lak, spoiler opnieuw spuiten en terug erop! 8)

themacpie

Er zijn produkten om kit op te lossen: cellulose thinner en aceton... maar zoals je begrijpt lost dat ook je lak op  :-\

En dan nog moet het heel lang weken... enige oplossing is wegsnijden en daarna eventueel het laatste met zo'n produkt oplossen... maar daar gaat je lak!

Gewoon de dikke proppen weghalen en opnieuw de spoiler erop kitten... meer moet het hier denk ik niet zijn  ;)

Smurfb

@themacpie: ik heb inderdaad gekozen om de oude kit te laten zitten en er extra kit >:D bij te plakken met de spoiler.

Gister/Vandaag:
- Onderdelen op (de sloopt) gehaald:
+ Knipperlichtunit links en rechts voor
+ ontstekingshuis (dinges)
+ zwarte deur hendels (binnen zijde)
+ Zwarte bus verf
+ Knipperlicht + verlichtingshendel (links achter het stuur)
   Deze werkt niet altijd goed en word dus mischien wel apk puntje

- Kleppendeksel naar een vriend gebracht en deze word gestraalt van de week

- Rtw armen rondom gespoten (mat zwart)

- Stang om de motor kap omhoog te houden, gespoten (mat zwart)

Zodra ik met de kleppendeksel begin komen er weer foto's aan.
8)MMAAAARRR..... (is mijn plan van aanpak goed)
Kleppen deksel gedomonteerd  :-\
Kleppen deksel schoon gemaakt
kleppen deksel laten stralen
kleppen deksel vet vrij maken
kleppen deksel spuiten met hitte bestendig lak (wit) van Motip (3á4 maal)
letters afplakken en met mesje de letters uitsnijden.
kleppen deksel met afgeplakte letters spuiten met rood (2maal)

Mocht iemand een beter idee hebben hoor ik het graag

Ciao bella's,
Bart

themacpie

lijken me wel veel lagen verf  :-\

Denk dat het met minder ook wel kan.

Wat ik met de letters altijd gedaan heb is deze niet afplakken...
Zaakje goed laten drogen en daarna de letters afschuren (wel opletten voor de rest van de lak natuurlijk)
Dan kan je ze mooi fijn schuren zodat ze blinken als een spiegeltje  :D

Letters uitsnijden lijkt me moeilijk om echt perfect te doen (maar nog nooit geprobeerd, dus kan misschien wel)

Smurfb

@the mac pie: Ja is idd ook wel veel zla waarschijnlijk 2-3 en 1-2 worden ongeveer.
maar dat is inderdaad ook een goed idee om ze later te schuren.

Knight100nx

1 schoonmaken/ontvetten
2 schuren/stralen
3 Schoonmaken/ontvetten
4 primer (2 lagen)
5 kleur lak (2 lagen)
6 blanke lak (2 lagen)

zo heb ik het gedaan, en dit is met lak gedaan wat niet hitte bestendig is maar dat maakt niet zoveel uit, verf kan het wel hebben.

Pietjuh

CiteerNu nog me vleugel er weer terug op krijgen maar daar voor de kit eraf halen:( HELP

Dit kit verwijderen kun je heel erg rustig vergeten, het antwoord is simpel, je krijgt het er niet af zonder de lak te beschadigen. Ik weet niet waar Nissan die kit vandaan heeft, maar ik geloof niet van deze planeet.

De beste optie is om een GTI kofferklep spoiler te halen, deze zijn van hard plastic waardoor de verf dus niet scheurt en ze zijn iets groter qua oppervlak dan de spoiler die je eraf gehaald hebt waardoor je je kit gelijk kwijt bent.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape