Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

100 NX :)

Gestart door Cor, 30 sep 2017 - 20:59

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: themacpie op 22 okt 2019 - 18:31
Als het een aftermarket merk is kan je de e-keur wel vergeten wrsch.  Kan je evengoed zwart transparant gaan spuiten of folie , dan heb je de e-keur nog wel maar keuren ze hier in België toch af.

Je hebt zondermeer gelijk Gert en als er achterlichten zijn in aparte kleuren zonder keurmerk dan is dat rotzooi en dan ben ik verbaasd dat dit verkocht wordt.

Ik weet wel van een tachtig plus keurmeester die allicht de negentig niet gehaald heeft dat als hij de lichten controleert en er is geen aanleiding om op te merken dat de lichtopbrengst niet goed is dat hij dan geen aanleiding heeft om te bekijken of er wel een e keur op zit. Dit vertelde hij mij nadat ik hem vertelde Amerikaanse achterlichten te hebben, die hebben geen e keurmerk natuurlijk. Maar de lichtopbrengst is gelijk natuurlijk.

Verder weet ik vrij zeker dat die keurmeester aangaf punten zat te hebben en dat jongere mensen nogal strak omlijnd wordt uitgelegd door de keurmeester keurder dat dit niet kan en dat niet zo moet maar zo en dat ze anders een strafpunt krijgen (meestal kwart en half, dat kan ook) dus dat is dan snel afgelopen. Zo had ik zes gaten in mijn Micra als afkeur terwijl er volgens de regels maar drie gelast hoefden te worden. Daar  kan ik ook nog een lang verhaal over afsteken maar dit is echt een ander onderwerp.

Tot slot zul je met zwarte achterlichten aandacht trekken bij een keurmeester en met Amerikaanse achterlichten niet. En het probleem wordt afgewentelt op de eigenaar echter die heeft dan wel zitten modificeren en vaak heeft de RDW gewoon gelijk. Daar kan ik ook weer een lang verhaal over afsteken. Allicht toch eens een monteursdiploma zien te halen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Cor

Bij apk bleek er een ashoesje gescheurd en wat verschil in de voorremmen. Bij demontage van het e.e.a bleek alles gewoon netjes gangbaar. Wel was er een stuk metaal van de beschermplaat afgeroest...dit verwijderd, alles nog eens schoongemaakt,  hopelijk is het hiermee opgelost. Maar nu, waar vindt ik een nieuwe beschermplaat? En hoe monteer ik die? Geen schroef te bekennen... tips worden zeer gewaardeerd
:)

Cor

Nieuwe  ashoes, wielzijde, is besteld. Voor nu dus nog geen apk...verder was de keurmeester wel enthousiast,  in de basis nog een prima auto ;D

HarriePekel

Beschermplaat heb ik indien nodig, https://forum.nissan100nxclub.nl/onderdelen-verkopen/diverse-nieuwe-onderdelen-te-koop!/
geen reden tot afkeur echter denk ik.
Voor montage moet wel alles er af, schroefjes vind je dan vanzelf  ;)
Verschil in de remmen kan in een remblok zitten, of de geleider pennen van de remklauw, weinig kans op een remklauw zelf kapot, dezen hebben expres verchroomde zuigers ingebouwd
Revisiesetjes voor de klauw zijn rond de 30€ te koop.
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Cor

Remblokken zijn besteld. De klauwen zijn vrij recent gereviseerd  en lijken in orde...
Pb voor de beschermplaat.

Cor

Cor

Wie o wie heeft er linkje naar het juiste logo voor op de motorkap? Zoals te zien op de foto kan een nieuwe geen kwaad... ::)

HarriePekel

Cor

Merci! Wat een geld zeg... :frusty:

Rens

Staat ook bij, "genuine Nissan". Dus een echte Nissanprijs  ;)

HarriePekel

Je kunt de oude natuurlijk ook eens loshalen en oppoetsen ;D

Cor

Het nieuwe logo moet nog steeds  :-[
Ik denk hem eind deze maand weer uit de winterstalling te halen, dus wie weet...
Van een hele andere orde: wie heeft er ervaring met japfest? Ik ga juni naar japfest in assen 8).
Lijkt me erg leuk, maar...moet ik dan een gewoon parkeerticket kopen? Of valt mijn ouwe trouwe 100nx onder de show auto's?  Of weet iemand of de 100nxclub Of nissanclub die kant op gaat? Merci voor de input.  Ik ga ook een paar rondes rijden trouwens,  gewoon ontspannen,  in de parade. Mooi uitje lijkt me.

HarriePekel

Je kunt het eens onder het kopje meetingen vragen.
Wij als club kunnen kaarten regelen trouwens :D

Cor

Help!

De versnellingsbak is stuk :frusty:

Heeft er iemand nog een liggen ter overname? Het is voor een 1.6i uit 1995....

Heb ook een vraag uit gezet op onderdelenlijn...
Groet, Cor