Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

100 NX :)

Gestart door Cor, 30 sep 2017 - 20:59

Vorige topic - Volgende topic

Cor

nog genoeg te doen, maar het begin is er :)

Velgen zijn gekocht, die worden binnenkort bezorgd.

Als iemand de velgen en banden die er nu onderliggen wil overnemen hoor ik het wel.

-Velgen hebben weinig/ geen schade, wel wat verweerd, dus miss ff spuiten.
-Banden zijn matig.
-Origineel Nissan, staat ook op de naafkapjes.
-Niet op heel korte termijn, moeten eerst e.e.a. in orde maken/ wisselen...

HarriePekel

Dit is wat ik bedoel,

Kwam tevoorschijn tussen de schokdemper en buitenkant van de auto  :(
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Cor

https://www.ebay.nl/itm/Widerstand-f-Geblasemotor-fur-Nissan-100-Nx-Coupe/302383401027?hash=item4667748843:g:KTsAAOSwBkRaBAXm

Dit lijkt de enige echte te zijn  ;D
Ik dacht ik post hem even, wellicht is iemand anders er ook mee gered.

HarriePekel

Dat is de enige echte inderdaad, het oude model.
Nissan voerde een wijziging in nadat er problemen mee kwamen, de latere versie is smaller maar zou ook moeten werken.
Helaas heb ik ze nog niet getest hier, zal het binnenkort eens doen. ;)

Cor

Juist ja, deze kan ik dus beter niet bestellen?
Thanks voor de tip

HarriePekel

Als ze goed blijken te zijn wel, die zaten in een latere micra ooit.
was hier een kwestie van plaatje omzetten in de juiste connectorblok, maar helaas nog niet getest op werking.

Cor

Goedenavond allen,

Met al het laswerk en zooi die ik daarvoor nu van zijn plek heb zou ik graag de schokdempers achter vervangen.
Liefst wat verlagen met andere veren. En een nieuw setje rubber/ stofhoezen voor de dempers.
Ook de stabilisator stangen (die stukjes met 2x koeienoog) wil ik gelijk meepakken.

Ik ben dapper op zoek gegaan op internet...wat een ellende..100.000 merken,
beweringen over kortere veren die tot afkeer leiden bij APK (omdat deze loshangen als de auto op de brug staat?)
Ook raar: ik heb nu 51 mm breder dempers. Voor de facelift was het 45mm (hier heb ik 2 nieuwe van liggen)
nu dacht ik zelf dat het niet verstandig zou zijn deze te gebruiken.
Op de meeste verkoopsite's wordt er echter geen onderscheid gemaakt tussen voor en na de facelift...prijzen van 25 tot 250 per stuk..

Lang verhaal kort: Wie heeft er een goede tip voor schokdempers, veren, rubbers en stab.stangen?

dank!

richardwbb

Cor, wil je gelijkwaardige onderdelen, of wil je een schroefset, ik kan dat niet helemaal uit jou vraag opmaken. Omdat je stabilisator stangen zoekt, vraag ik mij af wat er met jou stabilisator stangen mis kan zijn?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Cor

Een schroefset hoeft niet, wel een leuke gezien voor 1000 euro, maar dat kostte de auto ook...
Die stangen zijn op zich prima, maar nu zijn ze los, en ze kostten een tientje per stuk, dan is dat rubber weer nieuw, ipv hard en uitgedroogd...
Het gaat dus om die stukjes met de koeien ogen, niey de hele stab. stang.

Hieronder een link naar een setje schokbrekers. De enige die ook 51 mm breed zijn. Neig hier dus naar.

http://www.schokbrekershop.nl/contents/nl/d234_Nissan_100NX_Schokdemper.html

Met zo een setje, voor 22 mm:
http://www.schokbrekershop.nl/contents/nl/d443_Schokdemper_Universeel.html

Misschien verlagen:
http://www.schokbrekershop.nl/contents/nl/d2055_Nissan-100NX.html
Hoewel ik daar dus over lees dat het tot gedoe met de APK kan leiden omdat de lengte van de dempers en veren niet in verhouding zijn.
Wat ook wel niet ideaal zal zijn voor het weggedrag. Dus wellicht hou ik het bij de huidige veren. Weet ik ook zeker dat ik de pont op kan blijven rijden :)

richardwbb

35mm verlaging met 15 inch 195/50/15 zie ik niet verkeerd gaan, maar de ene schokdemper is de ander niet en veren kunnen ook wat kort en sponzig worden binnen drie maanden, hoewel dat de tijd is geweest dat ik heb gedaan met een set originele dempers. Uiteindelijk een K-Sport schroefset gekocht die rijdt prima in alle maanden van het jaar behalve in de winter dan stuitert het wat, maar als je ze softer zet rijdt het helemaal als een dweil, dus dat dendert dan. Maar je zou een tweedehands set kunnen proberen te vinden.

Als je interesse hebt in een schroefset (die ik niet te koop heb) dan wil ik wel met je meekijken, want ik vind dat elke Nissan 100NX bestuurder een schroefset zou moeten overwegen. K-Sport is Chinees product maar in opdracht van een Amerikaans bedrijf. Alleen de handleiding was lachwekkend Engels.

Wat betreft die rubbers voor tien euro, dat geloof ik wel. Maar ken je PU. en Whiteline. Het kan wat boven budget gaan. Overigens als je particulier aankoopt vanuit Amerika, dan betaal je geen invoer. Hoewel dit risico's heeft kennen Amerikanen nochtans een andere waarde aan 'gebruikte onderdelen', dan kan je 40% bieden van de nieuwwaarde en dan kunnen ze al akkoord zijn.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Vergeet ik nog te zeggen, ik zou echt niet weten wat apk problemen zouden kunnen vormen en wat betreft de getoonde links, heb ik geen waardeoordeel, die merken zie ik voor het eerst. Opmerkelijk hoeveel bedrijven aftermarket levereren voor een auto die toch niet echt een succesverhaal was. Voor Nissan. Japan.

Cor

Hoi Richard,
Dank voor je reacties.
Gezien de prijs vrees ik zelf wel voor de kwaliteit...
Wel bekend met japanparts? Die hebben ze ook van 51mm, voor iets van 65,- per stuk...
Denk dat ik die maar ga bestellen, klus moet natuurlijk wel klaar zijn eind maart.
Overigens hou ik me oude corsa erbij als pekelbak. Dus in de winter staat ie binnen.

richardwbb

Ik denk dat je deze link wel interessant zal vinden, https://m.autodoc.nl/auto-onderdelen/schokdempers-10221/nissan/100-nx/100-nx-b13/4311-1-6-sr

Kyb, Sachs, zijn oke. Japanparts verwacht ik ook.

Cor

Ik er heb ook een donor auto bij nu. Momenteel rijdt ie nog en aan de motor, bak, accu velgen, dashboard etc heb ik geen behoefte, dus als er iemand iets nodig heeft hoor ik het wel.
Het werkt allemaal prima.
Ik zal van de week wat foto's toevoegen. Hij is afgekeurd vanwege een flinke bak roest en een stel kale banden. (alleen de voorste)

Ben er helemaal blij mee, zo zitten er van die panelen bij om de targa daken te klikken en een beschaafde sportuitlaat met decibel killer  8)

@Richard,

dank voor de moeite!
Ik heb inmiddels een ander setje :) beetje een B-merk, maar ongebruikt tweedehands, prima prijsje dus.
Kijk tzt nog wel even verder, nu eerst er op mikken dat ie eind maart weer netjes rolt.

HarriePekel

Een bak roest zegt weinig, mits het niet op de verkeerde plek zit  ;D
Ik heb 4 nieuwe schokbrekers voor onder 200€ gekocht, dus wat is een koopje?