Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Edgar's rooie racemonster

Gestart door sturmtrooper, 26 nov 2015 - 23:17

Vorige topic - Volgende topic

sturmtrooper

Vanaf nu toch maar een beetje bij houden wat ik allemaal uitspook met mijn karretje.

Waar ik eerder de bougiekabels, de remblokken en de koelvloeistof heb vervangen diende zich er nu echt een probleem aan, de motor had geen zin in meer in mijn wilde capriolen. Nu anderhalve week later de auto in de garage gezet en toch maar eens gekeken, het slangetje van de brandstoffilter naar de luchtfilter was geen geheel meer, deze er maar afgehaald en morgen maar een nieuwe ophalen. (zeg nou zelf, rubbertjes van 20 jaar zijn nooit goed toch?  ;) ) gelijk even doorgepakt en het alarmsysteem er uit gehaald deze was naar mijn mening toch niet meer te redden. En als laatste het roestgat vlak achter me rechtervoorwiel even goed uitgepookt en alle modder er achter verwijdert. dat van het weekend maar even aanpakken.

sturmtrooper

Zonet een nieuwe slangetje erop gezet en ze rijd weer als een zonnetje, echter was ik nog niet helemaal tevreden met het geluid kap maar weer open wat me gelijk opviel was dat het bij de naden van de kleppendeksel vochtig was, blijkt dus dat de schroeven die daar in zitten twee beetjes zijn losgetrild deze eerst maar wat vaster gedraaid en binnenkort maar even vervangen door wat bouten.

HarriePekel

veerringetjes willen ook wel helpen  ;)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

sturmtrooper

Bedankt voor de tip zal er even mee overleggen met me ouwe heer die is vroeger monteur geweest. Tevens lijkt de nieuwe slang er voor te hebben gezorgd dat de toerenteller ook weer enigszins werkt kwam ik achter bij het rijden, ze lijkt ineens een stuk krachtiger na de nieuwe slang en het aandraaien van de schroeven zonet ook de modder achter het linker voorwiel eruit geschept wat een hoop blijft daar toch achter zitten

Rens

Achter de modderkuipen blijft veel zitten. Ik had links en rechts een leuk plantsoentje :P


sturmtrooper

Zo dat ziet er smakelijk uit rens!

het gat is eerst zo ver klaar goed schoongemaakt en geschuurd beschermende hamerite eroverdaarna een beste kwak kit erin, polyester er over heen, nog 2 laagjes plamuur om het vormpje er weer goed in te krijgen en als laatste een laagje zwarte pantserlak. Ik denk dat ze er zo weer even tegen moet kunnen binnenkort nog maar even iets mooier afwerken

HarriePekel

Kit? Polyester? lijkt mij niet echt apk-waardig  :(
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

sturmtrooper

nee maar het is goed weggewerkt hoor alleen als je weet dat het er zit dan zie je het, ik neem niet aan dat zo'n keurder op elke vierkant centimeter op de auto klopt om iets te voelen

Knight100nx

Zolang het geen dragend deel is zal het niet heel erg zijn, als is een stuk nieuwe metaal wel beter

sturmtrooper

Terug van een korte afwezigheid, ze rijd nog steeds geweldig en heeft inmiddels bijna 210 gelopen. Echter vanavond had ze er weer geen zin in, soms valt met een koude motor alle kracht weg en even later begon ze wild te grommen. Het eerste probleem weet ik zo niet maar bij het twee ga ik van een gaatje in de uitlaat uit

sturmtrooper

Inmiddels weer veel gebeurd, 215 op de teller, eindelijk door de apk heen, nieuwe schokbrekers achter, nieuwe voorbanden, uitlaat 2de keer laten lassen omdat de pakkingen niet meer te vervangen zijn en de remvloeistof bijgevuld, vandaar dat mijn alarmlampje in het dashboard continue bleef branden, nu een paar week later brand deze echter al weer, misschien een klein lek ergens in de remleidingen? Ze scheurt er in ieder geval weer lustig op los. Ook zijn de orginele speakers achter vervangen door 40w Rockford boxen, de oude zijn compleet opgeblazen het helemaal vrij van het metaal. Nu de voorste speakers nog, maar omdat ik de speakers van een kameraad heb overgenomen passen deze natuurlijk niet, nu binnenkort maar eens bezig met nieuwe speakerholders voor in de voordeuren.

HarriePekel

Met een lek in de remleiding komt hij niet door de keuring.. denk eerder een lek ergens bij 1 van de remcilinders, als je een lekke leiding had kreeg je ook raar gedrag op je pedaal en daar zijn ze niet blij mee  ;)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

sturmtrooper

kleine update, 2 week terug is de complete koppelingsset er in gemonteerd en ze gaat weer als de brandweer,ook is de rubberen hoes van de stuurkolom vervangen, verder wees die man mij er nog op deat de fuseekogel aan de rechterkant is versleten en er waarschijnlijk een compleet nieuw draagarm onder moet. daarna ook maar gelijk bij de lidl in de aanbieding een krik en babypootjes gekocht en de olie + filter verwisseld, nu heb ik nog een brandstoffilter liggen, ik weet niet of iemand nog een tip heeft om die slangetjes eraf te krijgen, maar die zijn van van harte welkom.

richardwbb

Heb je daar een foto van sturmtrooper, van die vastzittende slangetjes. Als je géén foto hebt, zitten er klemmetjes, of is het origineel.

Wat mij wel eens geholpen heeft, de slang net te hoog, ook beethouden [maar het drukpunt tussen duim en vingers houden] en wat draaien.

Als dat te vast zit, de waterpomptang. maar kracht zetten met één tang op slangen, ben ik benieuwd hoe je daar, zèlf tegenaan kijkt. Het hoeft niet in garagetempo voormekaar te zijn toch? Ik heb daar nooit problemen mee gehad, dus dit is een tip van niks voor je.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

sturmtrooper

Na een tijdje niet geredwn te hebben is het weer tijd voor de apk, auto heen gebracht en word morgen gekeurd, en uiteraard nadat hij het een jaar zonder problemen heeft doorgebracht uitgerekend vandaag weer de uitlaat lek, ditmaal bij het spruitstuk, probleem is alleen dat alle flenzen er al tussen weg zijn, dus maar even kijken wat er nog meer achter weg gaat komen en anders word het tijd voor een compleet vernieuwde uitlaat